Особливо важливим віком у процесі
соціалізації є підлітковий — початок формування вже відносно самостійних
поглядів, оцінок, стійкої системи понять, суджень про навколишній світ і своє
місце в ньому.
Сьогодні виникла соціальна потреба у формуванні особистості, яка могла б
самостійно вирішувати як щоденні, так і масштабні громадські завдання. Таку науку
– «управління суспільством» - молодь ДНЗ «ХВПКУ» вивчає на практиці: бере
участь у самоврядуванні.
Учнівське самоврядування в групі дозволяє
реалізувати мої виховні задачі:
·
створити умови для реалізації творчого
потенціалу особистості;
· зацікавити учнів спільними ідеями,
спрямованими на виховання активних громадян України;
· учням набути соціального та громадянського
досвіду, підготувати особистість до майбутнього виконання обов’язків, щодо
участі в управлінні державними, суспільними справами;
· для учнів – це реальна можливість виявити
ініціативу, об’єктивно оцінити свою діяльність та справи інших;
· розвинути основні життєві компетентності.
Очікуваний результат: Випускник, здатний до
майбутнього виконання обов’язків щодо участі в управлінні державними, суспільними
справами, лідер нової генерації.
Тому, одне з головних завдань класного
керівника – так організувати життя учнівського колективу в
позаурочний час, щоб учні добровільно, непримусово, з великим бажанням брали
участь в різноманітних справах групи та училища, вчилися бути самостійними,
уміли б оцінювати свої можливості і постійно намагалися пізнати самих себе для цього потрібно
дієве учнівського самоврядування в групі.
Для стимулювання бажання учнів бути
активними, формування лідерства, виховання успішної особистості в нашому
колективі проводиться конкурс «Кращий учень групи». Він співзвучний з конкурсами
«Учень року» обласного рівня, але в моєму педагогічному кошику інструментів
впливу на учнів він - з 2008 року. Термін проведення конкурсу - навчальний рік,
журі конкурсу – учнівське самоврядування. Розроблені критерії за якими
визначається кращий учень. Враховуються успіхи в навчанні і виконанні вимог
статуту училища, участь у групових справах і заходах, в загально-училищних
заходах, активність у професійному
зростанні. Тричі на навчальний рік
оголошуються проміжні результати, інформація про які розміщується в класному
куточку і на сторінці групи, в кінці року підводимо підсумки.
Критерії
оцінювання та порядок розрахунку рейтингу учнів
№ з/п
|
Критерії оцінювання
|
Бали
|
1
|
Успішність
|
Середній
бал з предметів навчання
|
2
|
Дисципліна, дотримання Статуту училища, внутрішнього розпорядку
(якщо не зафіксовано жодного порушення)
-
грубі порушення (рукоприкладство, лихослів’я, псування
майна)
-
пропуски уроків і відсутність без поважної причини на
громадських заходах
-
спізнення на заняття
-
порушення дисципліни на уроках
-
невиконання доручень у встановлені терміни
-
паління на території училища
(за кожен з
зазначених
випадків, кожен урок)
|
20
-
5
- 3
- 1
- 2
- 2
- 2
|
3
|
Заохочувальні бали за:
-
участь в олімпіадах, конкурсах, заходах
-
призові місця в олімпіаді, конкурсі (І, ІІ, ІІІ)
-
участь у культмасових заходах у групі
-
активна участь у загальноучилищних заходах,
виховних годинах, спортивних змаганнях
-
участь у професійних заходах (виставках, обслуговуванні
-
випуск стінної газети
-
сумлінне виконання доручень
епізодичних;
постійних (за підсумком семестру)
-
участь у громадсько-корисній роботі на території училища
-
прибирання території, аудиторії (крім чергування)
|
3
10, 8, 7
2
5
5
5
3
20
5
3
|
Немає коментарів:
Дописати коментар